fredag den 30. oktober 2009

Det altså for tidligt...

Har lige kørt yngste til tøse-hygge med pigerne fra klassen. Og var lige ved, at dreje hovedet af led, da vi kom forbi et hus, hvor der udenfor døren stod to små potter med LYS i... ok, snakkede vi om, det er godt nok tidligt. Kører videre, får afleveret yngste, vender bilen, kører ud fra vendepladsen igen, og hvad ser jeg så....? En lejlighed, hvor de udenfor op af et stakit havde sat GULE JULELYS op - og der var lys i... (kan ikke i forvejen lide gule julelys, og slet ikke så tidligt)...

OK...
  • jeg har godt nok skrevet min ønskeseddel.
  • Jeg har købt et kalenderlys i Netto, der var 2 tilbage af den jeg gerne ville have.
  • Jeg har kigget på adventslys - dog ikke fundet nogen endnu, da jeg ikke vil give over kr. 25,- pr. stk.
  • ældste og jeg har tilmeldt os et kursus i jule-kort-fremstilling.
  • Jeg har tænkt på, at mine skuffer med små-tings julepynten skulle gennemgåes.

Men jeg har IKKE påtænkt mig, at tænde julelys udenfor endnu... der sætter jeg godt nok grænsen... rykker vi ikke julen for meget hen i efteråret? Det synes jeg ;-)

4 kommentarer:

  1. Jo, du har da ret i, at julen starter for tidligt - i al fald i butikkerne. Men det er jo deres måde at tjene rigtig godt på os.
    Hjemme hos os pynter vi ikke op med andet end julekalender og kalenderlys før efter 5. december, fordi Gemalens ældstepige har fødselsdag den dag.

    Til gengæld kan jeg godt lide at tænde lys i et par lanterne udenfor, når nu det er så mørkt ude. Det varmer og glæder mig her i mørket. Inde har vi et par lyskæder hele året rundt og stearinlysene lyser også op på borde og i vinduer. Men ikke julelys og sådan. Det er for tidligt.
    God weekend til dig :o)

    SvarSlet
  2. MetteB - vi har også en stor og to mini lanterner udenfor med lys i. Vores græskar hovede er afgået ved døden, ellers havde vi også lidt lys i ham. Men det er ikke det samme som julelys, efter min mening.
    Elsker og levende lys indenfor, her i den mørke tid. Har et par steder, der altid skal være tændt, her om aftenen...

    SvarSlet
  3. Gule julelys, det kan man da ikke, og så så tidligt.
    Lys i lanterner er smadder hyggeligt på denne årstid, og indendøre også masser af stearinlys. Forureningen af lysene - den glemmer vi

    SvarSlet
  4. Manna - nemlig, gule julelys burde forbydes ;-))

    SvarSlet