lørdag den 17. oktober 2009

Vaskemaskine...

I sidste uge gik min vaskemaskine i stykker. Heldigvis har min far ret godt forstand på sådan noget, så han kom ud for at kigge på "dyret". Umiddelbart kunne han så alligevel ikke finde ud af det, men efter en telefonsamtale med sælger, blev de enige om, at det var kullet der skulle udskiftes. Godt så. Kul blev indkøbt kr. 400,-, kul blev udskiftet, maskinen kunne køre igen. Ja, altså kun en halv vask. ØV for h..... min far herud igen, maskinen blev kigget efter igen. Han kunne ikke løse problemet. Ringe til forhandler der sender videre til leverandøren. Godt så. Vi får besked på, at reparatøren vil komme tirsdag i denne uge. Han kommer tirsdag, får maskinen til, at køre igen. Udskriver regning - MED DET SAMME I BILEN - kr. 850,-. Maskinen kører 2½ vask, nu er den fa.... i stykker igen. Godt jeg har vaskeri i bebyggelsen, men hold op det er træls. Egentlig ikke det, at jeg skal i vaskeri, det gjorde jeg da pigerne var små, og ingen maskine havde. Det er nu ok. Men det, at der kommer FLERE regninger, det er da til at blive SUR over. Har ikke penge til det, og julen kommer inden ret længe. ØV FOR DEN! ;-(

Billedet er lånt fra internettet - men de ligner dem i vaskeriet godt nok...

GODT SOLEN SKINNER... ;-)

6 kommentarer:

  1. Det er bare én af de elektroniske hjælpemidler vi ikke kan undvære mere. Husker da jeg kom hjem med nyfødt ældstepige og vaskemaskinen gik helt død. Hurtigt blev der indkøbt en ny.

    Håber du snart har en der virker og at regningen ikke bliver for høj.

    God weekend.

    SvarSlet
  2. Fru E - ja, det er rigtig træls, at undvære den...

    SvarSlet
  3. Tænk hvor afhænge vi er af den maskine, da jeg på et skib, måtte jeg på vaskerri, men det er da lettere at have den hjemme..

    SvarSlet
  4. Mette Lykke - ja, det er utroligt, så glad man meget hurtigt kan blive for de dejlige hjælpemidler ;-)

    SvarSlet
  5. En vaskemaskine er guld, selv her i Frankrig (jeg er på en måneds ophold i Dordogne) da den ikke duede, måtte der assistance til, man kan ikke undvære skidtet! Håber den bedrer sig.

    SvarSlet
  6. Lavendel - ja, helt undvære den ville da være FRYGTELIGT ;-) men har heldigvis vaskehus her i bebyggelsen... men det er nu nemmest når den står her i lejligheden...

    SvarSlet