lørdag den 7. november 2009

Dyr vin...

Da yngste - for 14 år siden - blev døbt, havde vi fest i nabobyen, på et lækkert hotel... min storebror, som aldrig bliver helt voksen ;-) købte i vinkælderen en ret dyr vin.
Han foreslog så, at vi skulle lave en slags liste over, hvordan vi troede yngste ville være på sin konfirmationsdag. Altså noget med, at tror vi hun er hippie, er hun til gymnastik, har hun tatoveringer, er hun en friluftspige, er hun et dydsmønster, og alt i den dur... man måtte selv bestemme, hvad man skrev på listen. Der skulle bare være 3 ting, om dåbsbarnet...
Der blev så lagt lidt små-penge fra hver gæst i en skål. De penge er sat på hendes børneopsparing.

Vinen skulle gå til den person, der kom tættest på det som yngste er nu. Hun blev konfirmeret i april i år...

Og hvem blev vinderen? Gæt én gang... jeps, jeg vandt flasken. Og det var uden snyd...

Jeg kan godt lide rødvin, men har ikke så forfinet en smag, at jeg ville sætte pris på flasken. Nå, men min storebror og far gik på nettet, og lige præcis den flaske vin er i ret høj kurs. Så skulle jeg da slet ikke smage den, for det er da total vild - i mine øjne - at drikke så dyr en vin. Så skulle vi have den til min fars 75 års dag i sommer, det blev ikke. Så skulle vi drikke den til jul, men vi synes alligevel ikke, at det var det rigtige at drikke til kalkun... enden på det hele blev, at min far satte den til salg på den blå avis - og har solgt den - til den nette sum af 1400 kr... tak for kaffe siger jeg bare... og vupti, er jeg blevet 1400 kr. rigere...

Håber den smager køberen ;-)


7 kommentarer:

  1. Sikke en god ide, og rigtig fint at du så endda scorede penge på det.

    SvarSlet
  2. DiSign - ja, det var ikke dårligt... ;-)

    SvarSlet
  3. Tillykke med gevinsten, det er rare penge at få her hvor julen snart kommer.
    Det var en skæg gættekonkurrense til datterens barnedåb.

    SvarSlet
  4. Fedt at kunne score så mange penge på en enkelt flaske vin!

    Esther

    SvarSlet
  5. Manna - ja, tænkte også julegaver med det samme ;-)

    FireCat - ja, ikke dårligt ;-)

    SvarSlet
  6. Hej KIrsten!
    Ikke dårligt.

    SvarSlet
  7. Margith - nemlig nej ;-)

    SvarSlet