søndag den 7. juni 2009

Hvalpetræf...



Sigurd, ca. 7 måneder...

I går lørdag, var alle hvalpene fra de sidste 9 - 10 måneder inviteret... altså de hvalpe ude fra den kennel hvor vi købte den yngste... samtidig havde deres vennepar, der også har kennel, inviteret deres hvalpe... så vi var omkring 20 hvalpe-familier... det var rigtig hyggeligt.

Dagen startede med kaffe og kage. Dernæst blev vi delt ind i tre hold. Det første hold gik hen for, at høre om trimning og hvad der ellers hører til det område... Næste hold gik hen for at høre om positiv opdragelse, klikkertræning. http://http//www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/klikker

Det var meget interessant... for det er nemlig også sådan med en cairn, at du ikke kan tvinge den til noget som helst. Den er sin egen herre ;-)) Jeg skal helt sikkert i gang med klikkertræningen, min hvalp var også meget interesseret i, at få både godbidderne ;-)) men også det, at lære noget. Han sad som på nåle, for at følge mit mindste vink... Den sidste gruppe gik hen for, at høre om hvad der skal til, for at tage til udstillinger. Det var alt i alt en rigtig god og indholdsrig eftermiddag.

Til sidst afsluttede vi med at grille. Vi havde hver især taget en kølertaske med, altså de der blev tilbage. For hvalpene er jo solgt til mange steder i landet, faktisk også til Sjælland, så der var flere der skulle køre langt. Men vi der blev tilbage, havde en hyggelig afslutning på en dejlig dag. Jeg fik i hvert tilfælde rigtig meget med hjem derfra. Så er det jo ikke så ringe endda, at bruge en lørdag på hyggeligt samvær, når hjerne for både hund og ejer er godt brugt ;-)) Jeg havde begge mine hunde med derud, og jeg skal da love for, at de var godt brugte... yngste hund sov, inden jeg havde kørt 1 km...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar