tirsdag den 19. maj 2009

SP-opsparingen...

Så blev det bestemt, vi kan få vores SP-opsparing ud...

Jeg skal helt sikkert hæve min - helt præcist til hvad, pengene skal gå, er ikke helt afklaret. Èn ting er sikker, jeg skal bruge dem til noget, som jeg ikke helt ville have haft råd til. Det kunne være en ny PC´er, den gamle er ikke for god længere. Det kunne også være den søde halskæde fra "Troldekugler", som jeg så længe har drømt om. Det kunne også være nogen blev hengemt til julegaver, det varer jo egentlig heller ikke så længe, og det er en dyr tid. Kan jeg nå, at få pengene inden sommerferien, bliver nogen helt sikkert brugt på en god middag i byen, for pigerne og mig... nogen af pengene kunne også godt komme til, at gå til et par gode sko, en lækker vinterjakke, en tur til frisøren eller noget andet hyggeligt, som jeg ofte sparer på.
Så helt afklaret på, hvad de skal gå til, er jeg ikke... men SIKKER er jeg på, at de skal hæves.

Skal dine SP-penge også hæves?

11 kommentarer:

  1. Ja for søren da mine penge skal hæves... og de skal også gå til en og anden forkælelse og måske lidt i standsættelsen :)

    SvarSlet
  2. Mine (vores) penge bliver også hævet. Det kan dårligt svare sig, at gemme dem og få dem udbetalt ved pensionen.

    SvarSlet
  3. Jeg mangler stadig at få svar på om jeg kan hæve mine, da de slet ikke står hos ATP, men i min bank. (For år tilbage kunne man nemlig flytte dem, hvis man ville - og det gjorde jeg).

    Jeg venter og ser om jeg får brev i løbet af næste uge, ellers kontakter jeg banken.

    Hvis jeg kan hæve dem, skal de dog ikke bruges til forbrug - nope, jeg vil hellere få noget gæld nedbragt, men nu mangler jeg jo heller ikke rigtig noget. Bortset fra et hus, altså - og det er der ikke penge nok til *G*

    SvarSlet
  4. Tja, jeg hæver nok mine SP-penge. Men de bliver ikke brugt til forbrug, men bliver anbragt i en mere rentabel pensionsopsparing ;-).

    SvarSlet
  5. Frederikke - sådan har jeg det også, vil gerne forkæle mig selv, med det jeg ikke synes jeg har råd til i hverdagen...

    Hjerteveninde - lige akkurat, synes heller jeg på nuværende tidspunkt kan/gider tænke på en kommende pension. Jeg er så også så heldig, at jeg har en ok pension fra et tidligere job, some er investeret...

    Esther - synes jeg har hørt noget om, at selvom de er overflyttet til et pengeinstitut, kan man få dem ud. Har du hørt om du kan?

    Bente - åhhh hvor fornuftigt ;-)) dejligt med nogen, der tænker lidt længere end jeg fx. gør ;-))

    SvarSlet
  6. Hej Kirsten.
    Mine SP-penge, som jeg desværre ikke får så mange af, da jeg har haft orlov og været hjemmegående en stor del af den periode, hvor de skulle opspares, skal hæves og bruges til en ny lille hundehvalp:-) Og jeg glæder mig.
    Men jeg har lige et spørgsmål til dig. Det er en fantastisk flot baggrund du har på din blog, hvordan har du kunne ændre den der er som standard? Jeg synes kun jeg kan ændre i selve det feldt der er i midten, hvis du forstår hvad jeg mener.
    Og så i øvrigt god weekend.

    SvarSlet
  7. Hej Charlotte

    Jeg har lige været inde for, at kigge på din side, sikke herlige børn du har, og så trillinger, der må have været travlt, da de var små ;-))

    Jeg er også ny blogger, så ved ikke en helt masse om hvordan og hvorledes - kan se, du har fundet ud af ting som jeg ikke kan finde ud af... bl.a. det flickr noget ;-))

    For at lave min baggrund om, gik jeg på cutestblogontheblock.com for at finde en anden baggrund. Derinde bliver du hjulpet til, hvordan du så sætter den ind på din blog side... hvis det driller skriver du bare igen ;-)) ellers kan du bare øverst til venstre herinde på min blog side, blive vist videre til siden. Ved at lade curseren stå på navnet og så dobbeltklikke... håber det lykkes for dig...

    SvarSlet
  8. Jeps, snakkede med banken forleden. De begyndte at sende breve ud om udbetalingen i går, så får det nok senest i løbet af næste uge.

    Men nu er det jo ikke noget, der haster. Pengene skal jo bare bruges til at nedskrive gæld ;)

    SvarSlet
  9. Hej Kirsten.

    Tak for tippet, det vil jeg prøve.

    Så kan jeg jo prøve om jeg kan hjælpe dig også.

    Mht. Flickr, så skal du først oprette en profil på Flickr.

    Herefter kan du klikke på: what is this (f.eks. på mit flickr-ikon) klik herefter på: make your own badge here.

    Log på Flickr og følg anvisningerne.

    Til slut får du en kode, den kopierer du og sætter ind på flg. måde:

    Åben en ny side og log dig på din blog.
    Gå ind under tilpas,
    tilføj en Gadget,
    vælg HTLM/JavaScript,
    sæt det kopierede ind under indhold og GEM.

    Håber det er til at finde ud af.

    Og så i øvrigt tak for komplimenten vedr. mine børn og ja i perioder har der været nok at se til:-) Nu er de ved at være så store, at de ikke har så meget brug for deres mor længere, i hvert fald ikke på samme måde som tidligere, så nu har jeg valgt at prøve dette bloggerunivers. Når jeg ikke lige bruger tiden på mine håndarbejder eller andet.

    Venlig hilsen
    Charlotte

    SvarSlet
  10. Hej Kirsten.

    Nu skriver jeg igen. Vedr. det link, som automatisk kopieres ind når man vælger en ny baggrund. Jeg kan se dit er i venstre hjørne på selve baggrunden, er det noget du selv har gjort, for mit sidder lige midt i min overskrift på selve bloggen, og jeg kan ikke finde ud af at flytte det.

    Håber du kan hjælpe.

    Mange hilsener Charlotte

    SvarSlet
  11. Hej Charlotte...

    Nej, jeg har ikke gjort noget specielt for at få linket til at ligge i venstre side. Ved linket også ligger der på andre sider, hvor jeg har smugkigget...

    Hmmmm - mon du skal prøve, at ligge baggrunden ind igen? Eller evt. prøve - for sjov - at lægge en anden baggrund ind, bare for at se, om det har nogen virkning...

    Skriv endelig igen, hvis det ikke lykkes....

    Jeg har ikke prøvet Flickr endnu...

    Mange hilsner

    Kirsten

    SvarSlet