lørdag den 9. maj 2009

Marked...

Så stod den på marked med to veninder... den ene en ægte markeds-haj, på den måde at forstå, at hun går på alle de markeder der nærmest er, at gå på... så hun ved hvad der skal kigges efter, hvor de bedste boder ligger osv. Hun havde været på det her marked de senere år... så hun var godt kendt.

Jeg fik scoret noget godt porcelæn - men INGEN Pala vase til mig. Kiggede ellers i samtlige porcelænsboder, selv dem hvor jeg tænkte... øhhhh har de bare ryddet alt hvad der ryddes kan? Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige... Der var mange forskellige ting, til mange forskellige pengepunge...


Lille fad fra Banghold Danmark, ca. 12x23 cm - synes ikke rigtig farverne er helt klare på billedet. Blomsterne er mere lilla i virkeligheden...

Rund tallerken/fad fra Egernsund Norway, 25 cm i dia. Farverne er også noget mere lilla i virkeligheden...

Mønsteret tæt på...

Lille fad fra Rörstrand Sweden - ildfast, ca. 14x24 cm...
Der røg selvfølgelig også lidt andet i poserne, brændte mandler, gummitræsko, en æggedeler, silikone bageform, en yndig lille hagesmæk til min fætters lille datter, hvor der var broderet MARTHA på... rigtig fin, og andet jeg simpelthen ikke kunne leve uden ;-)) Så alt i alt en rigtig god og hyggelig dag...

I morgen står den på aflevering af roser og telegrammer til konfirmander her i byen, oprydning, vasketøj og så er det vist på tide jeg får kigget på næste uges arbejdsprogram. Der er ved at være godt drøn på, skole/hjem samtalerne er i højsædet i øjeblikket. Ligeledes er vores skemaer for næste år lige på trapperne, det er altid rart at vide, hvor timerne ligger.

Håber du har nået, at nyde det dejlige vejr i dag - og får det bedste ud af søndagen...

1 kommentar:

  1. Hej Kirsten. Et lille spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med. Min kone har netop arvet et helt sæt af den tallerken du har billede af, men vi er lidt usikre på om det rent faktisk er et dyrt dpisestel (som vi derfor ikke skal bruge til hverdagsstel!)
    Det er den på billedet, hvor du nedenunder skriver: "Rund tallerken/fad fra Egernsund Norway, 25 cm..."
    Ved du noget om det/den?
    Kan den tåle maskinopvask?

    Med venlig hilsen

    Casper Løje Pedersen

    casperloje@hotmail.com / 20 29 65 79.

    SvarSlet