lørdag den 23. januar 2010

Heldigt... for mig...

Jeg har gået i bank-flytte-planer i et pænt stykke tid. Jeg føler ikke, at jeg får den behandling i min bank, som jeg mener, at jeg har "krav" på. Jeg bliver - ind i mellem - tiltalt som en 5-årig, der ikke har gjort, som der blev sagt. Har følt, at jeg næsten har været sat under administraqtion... og det gider jeg ærlig talt ikke. Mener, at jeg har krav på - i det mindste - at blive tiltalt som en voksen, det kan godt være, at jeg ikke er en særlig god kunde, på den den måde at forstå, at jeg har ikke en masse penge stående i banken, som de kan drage nytte af... og dog, jeg har en ret stor kapitalpension der er investeret, har alle mine konti i banken, ældste er også i banken og yngstes ret store børneopsparing står også dernede. Så alt i alt, er jeg vel, som de fleste kunder er...?

Nå, men tilbage til bank-flytningen... jeg har snakket med rigtig mange, både venner og arbejdskollegaer, hvor de har bank henne, er de glade for stedet, hvem har de som bankrådgiver, osv. Jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg vil flytte til Sydbank. Jeg har snakket med en veninde, der har en sød bankrådgiver dernede, så det vil jeg prøve... ja, ja, tiden går, klokken slår, og jeg er egentlig ikke kommet videre. I går dumper der så en stor kuvert ind i min postkasse, et pænt brev fra Sydbank. Flot tænker jeg, at de sådan ved, at jeg egentlig gerne vil snakke med, men bare ikke har fået taget mig sammen endnu ;-)

I kuverten ligger der et pænt brev, hvor de skriver, at i disse forandringstider sker der meget pga. finanskrisen og skattereformen, så vil de gerne indbyde til et uforpligtende møde, hvor de vil gennemgå budgettet og finde ud af, om Sydbank måske er min kommende nye bank.

Jeg VED godt, at det er salgsteknik ud over alle grænser... meeeeen, jeg havde jo udtænkt dem som min kommende bank, og jeg havde jo bare ikke lige fået taget mig sammen til, at ringe til dem. Så nu får jeg ringet på mandag, og bestilt en tid.

Når jeg kommer derned til en uforpligtende snak, ligger der en kortholder i stål med mit navn på, til mig. Bliver vi så enige om et fremtidig samarbejde, får jeg en Ipod Shuffle med mit navn indgraveret som en velkomsthilsen fra dem. Ja, ved godt det er salgstricks det hele, men hvorfor ikke tage det med, som de giver oveni? Jeg var for langsom, og denne gang gav det så "pote" i form at to ekstra gaver, og hvem siger nej til gaver? Jeg gør ikke ;-))

4 kommentarer:

  1. Hej Kirsten!
    Tag du bare imod ekstragaverne, det ville da være dumt andet.
    De er ret fine dine ugler i kanten.
    God lørdag til dig.

    SvarSlet
  2. Margith - det var også det jeg tænkte ;-) jeg synes også selv, at uglerne er søde. Er nemlig vilde med de ugler, rundt omkring i blogland, der bliver lavet af papir og tapet... når jeg nu ikke har en skabelon til dem, så må jeg fikse dem på anden måde... og så tænker jeg, at det måske kunne få foråret til at skynde sig lidt ;-))

    SvarSlet
  3. Synes da bare at du skal tage imod de gaver, du ville jo have valgt dem uanset hvad. Håber de kan tilbyde dig noget godt :-)

    SvarSlet
  4. Fru E - det var også lige det jeg tænkte ;-)

    SvarSlet