lørdag den 27. februar 2010

Anderledes aften...

Her til aften skulle jeg have været med tre piger (læs: kvinder) ud af bowle, og spise bagefter. Det er tre dejlige piger, jeg har lært at kende, da jeg havde et sommerferie job for et par år siden... meeeen, så skulle det ende helt anderledes ;-)

En måtte melde fra i mandags, hun var faldet og havde slået sig meget slemt. Det var gået ud over den ene fod, en meget kraftig forstuvning, men det værste var den ene arm, som hun havde fået opereret sidste år... den havde hun hamret ned i den hårde is... øv, bare det ikke tvinger hende tilbage til en masse smerter, og måske en operation igen... rigtig synd for hende. Nå, men vi havde fundet en "stand-in", godt så. Så ringer nummer to her til morgen, at hun i går aftes var faldet lige så lang hun var, havde banket sit hovede ned i isen, med hagen først, og havde ikke overskud til, at komme med ud at bowle. Hun havde slået ret kraftigt på hagen, og havde ondt... Forståeligt nok... men i samme åndedrag kunne hun fortælle, at nummer tre var kaldt på fødegangen, at datteren var meget tæt på, at gøre hende til mormor for 2. gang... jamen, ved du hvad, vi glemmer da vist bare denne aften, og finder en ny...

Når det nu skal være, er det måske fint nok. Det er den sidste weekend hvor ældste bor hjemme, eller det vil sige, at næste weekend er hun her jo også, men der skal hun arbejde, og kæresten er her også. Det er nu hyggeligt nok, liiiiiiige, at få lov, at hygge lidt sammen med hende, sådan helt for sidste gang, hvor hun er hjemmeboende... ;-)) hendes kæreste har vagt i denne weekend på kasernen, hvor han aftjener sin værnepligt, så yngste og jeg har hende for os selv.... dejligt ;-)

Så den står på flanksteak, bagte hvidløg, spændende kartofler i ovnen og bearnaise sauce ;-) uhhhhmmmm...

8 kommentarer:

  1. Håber i havde en hyggelig "sidste" lørdag aften hjemme hos Mor.

    SvarSlet
  2. Margith - vi havde en rigtig hyggelig og dejlig aften, tak ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Kirsten!
    Tak for din kommentar på min blog :-)
    Skålen fik jeg for en flad 10'er, tror det er første gang jeg har købt B & G SÅ billigt!

    Jeg vil meget gerne lave en change away med dig med gamle rammer - er der noget du evt. kunne tænke dig eller noget du står og mangler?
    Jeg har en masse forskellige kreating, tænker at det måske kunne være noget?

    Du kan evt. sende mig en mail på:

    frktingeltangel@gmail.com

    Kærlige hilsner, Louise

    SvarSlet
  4. Frk. Tingel Tangel - det var da helt vildt billigt, 10 kr., for ofte smider man ikke omkring sig med den slags små-mønter ;-)

    Jeg finder lige ud af, hvor mange rammer jeg har... ;-)

    SvarSlet
  5. Kære Kirsten. Jeg har lige fået læst lidt tilbage og her skal da lyde et højt hurra fordi I har fået en ny lejl. Hvor er det skønt og jeg glæder mig bestemt til at høre mere om flytningen.

    Er din store datter flyttet helt nu?

    Dejlig søndag
    Knus Henriette :)

    SvarSlet
  6. Hej Henriette - tak skal du have ;-) jeg glæder mig også rigtig meget... nej, den store flytter i den kommende weekend. Så det står kasser ÙBER ALLES ;-)) hun glæder sig (og det gør jeg også) ;-)

    SvarSlet
  7. Intet er skidt uden det er godt for noget, siger man jo :o) En aften med ældste lyder også dejligt, især når hun er på vej ud :-)

    SvarSlet
  8. Fru E - ja, lige præcis ;-)

    SvarSlet