onsdag den 14. juli 2010

Flytning m.m...

Så er det da vist på tide, at jeg får lidt opdateringer på bloggen... har godt nok læst rundt omkring, skrevet lidt hist og pist, men min egen blog har været i dvale...

Jeg fik nøglen til vores nye lejlighed 28. maj, så var det bare om at kigge, kender godt lejlighederne, da jeg boede i sådan en med begge mine piger for 10½ år siden, men ens egen lejlighed er nu noget andet ;-)

Jeg har taget lidt billeder. Dejlige lyse rum. Hvide vægge. Meget lysegrå døre, og helt lysegrå paneler. Lyst trægulv. Så det kan ikke blive mere lyst og venligt, dejligt... Lejligheden er ikke stor, men vi kan sagtens være her. Lejligheden er i to forskudte plan. Vi går ind hvor mit soveværelse er, en lille forgang, køkkenet, spisestue, og en lille bitte gang ind til badeværelset. Man går derefter ned til stuen og det store børneværelse (som oprindeligt er soveværelset, men yngste har fået det. Regner med, at det skal være spisestue når hun engang flytter hjemmefra, da spisestuen ikke er særlig stor...) Ligeledes er der en lille have dernede...


Men inden vi nåede datoen for overtagelsen, var det nogle seje uger op til. Vi havde rigtig travlt på skolen. Nyt skoleår skulle planlægges. Møder skulle afholdes. Ind i mellem alt dette, skulle der pakkes. Ligeledes skulle vores årgang flytte klynge, det betød at vi skulle pakke klasselokalet ned, som vi havde boet i, i 2 år... hold da lige op, der var meget børnene skulle have med hjem, smides ud og dets lige... ;-) men dejligt, nu kan vi starte på en frisk i et nyt - for børnene - lokale.

Ugen op til vores flytning ringer min bror og siger, at han har fået et slemt vrid i sin ryg, så han er usikker på,om han kan løfte, og forresten var min svigerinde faldet så uheldigt, at hun havde kraftig forstuvet sit knæ, og måtte ikke gå på den i de næste 14 dage! TAK for kaffe, så kom fruen ellers på arbejde. For min ældstes kæreste havde også meldt fra, da han skulle stoppe ved militæret, og der skulle drikkes et gedigent hul i jorden ;-) mine gamle forældre kan ikke blive ved at bære, og slet ikke min mor. Så min ældste, min far og jeg selv skulle klare det hele selv... puha, nå men det måtte vi så... yngste skulle på tur med FDF, så hun var heller ikke hjemme. Heldigvis blev min bror så god i ryggen, at han kunne hjælpe lidt til, men det bedste af det hele var, at mine forældres ene nabo mand tilbød at hjælpe... en der er på min alder... sikke en redning på målstregen ;-) det var så dejligt, ved godt nok ikke hvad jeg skulle have gjort uden hans hjælp... fredag morgen meldte min svigersøn sig alligevel under fanerne, dem han skulle i byen med om lørdagen havde ombestemt sig, og ville til Ålborg, hvor der vist var karneval. Det gad han ikke, om jeg ville have hans hjælp? JA TAK ;-) så det hele endte med, at ældste + kæreste, mine forældre, mine forældres nabo og jeg selv knoklede det meste af lørdagen... det var en KÆMPE hjælp, og jeg skylder dem så meget TAK...

Mine forældre og deres nabo, hans kone skal selvfølgelig også med, kommer til en god middag i starten af august ;-) det er vist det mindste jeg kan gøre... ældste og kæreste kommer også efter ferien til lidt lækkert at spise... så selvom det var nogle hårde uger, løste det hele sig til sidst... så nu er vi flyttet ind. Alle MINE kasser er pakket ud, der er kommet lidt på væggene, IKEA er blevet besøgt, så nu skal jeg bare gå og hygge mig i min dejlige nye lejlighed... er så glad for at være flyttet ;-)

4 kommentarer:

  1. Hvor var det godt at I fik flyttet alle de ting trods problemer med flyttefolk, og dejligt at der var nogle frivillige der meldte sig. Det lyder godt at du er glad for at I er flyttet, nu er det bare med at få sig indrettet.
    Knus

    SvarSlet
  2. Det lyder til i har fået en fin lys lejlighed som du nu kan gå igang med at indrette, det er den sjove del af flytningen :-)
    Knus

    SvarSlet
  3. Endelig nyt her på bloggen :)
    Tillykke med veloverstået flytning :o)

    SvarSlet
  4. Pernille - ja, det lykkedes heldigvis til sidst, med flyttefolkene ;-)

    Margith - ja, elsker min dejlige lyse lejlighed ;-) og det er skønt, at indrette... har netop været i Ikea i Odense, kunne næsten ikke få stoppet med mine indkøb ;-)

    Esther - tak for det, ja, der har været stille meget længe... håber det snart bliver din tur til en flytning ;-)

    SvarSlet